Hompe-Castelnaudary - Reisverslag uit Castelnaudary, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Hompe-Castelnaudary - Reisverslag uit Castelnaudary, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Hompe-Castelnaudary

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

25 Mei 2013 | Frankrijk, Castelnaudary

Dag 29. Homps-Castelnaudary. 83km zon, wind en regen, van alles wat. Baggerpartij.
Er was die nacht zoveel regen gevallen dat de paadjes waar ik over moest vol zaten met regen/ Dus veel, heel veel bagger onderweg. Mijn spaborden en remmen liepen vol en kon haast mijn fiets niet meer vooruit krijgen. Helemaal onder de bagger. De paadjes waren wel minder hobbelig en zeker als het gortdroog is prima te fietsen. Ook een fantastisch canal om er eens voor een aantal dagen een boot te huren. Bij A beginnen, bij B eindigen. Boot laten staan en met de trein terug. Moet niet moeilijk zijn over een recht stuk te varen met hier en daar ( heeeeeeleboel) een sluis. Maar nu effe niet. Glibberen en glijden door de paadjes. 2 keer bijna een valmoment door het wegslippen en bijna een keer in het canal du midi. Slipte weg, de verkeerde kant op. Kon nog met mijn voet wegduwen. Hele weg eigenlijk wel zo. Bijna 80km lang. Onderweg 2 keer een bui gehad. Eerste keer schuilen met een Duitse familie die ook aan het canal du midien waren en de 2e keer bij een sluisweachtser. Kreeg heerlijk een kop thee aangeboden. Verder eigenlijk weinig spannends gebeuert. Kwam aan in Castelnauday en hotelletje gerpikt. Heel vriendelijke mensen. Schoenen en sokken buiten uit gedaan. Tassen schoongespoeld bij de kraan, want je wilt niet met baggertroep de kamer op. Doe je thuis ook niet. Eerst maar eens warm gedoucht. Daar kwam een partij bagger af. Daarna de fiets helemaal schoon gespoten en voorzien van nieuwe remblokken. Lopen iets aan vanwege slag in het wiel. Heb alles al zo ruim mogelijk gehouden met de kabel, maar toch ietsje aanlopen. Slijt wel na een paar dagen. Heb even gefietst, is niet te merken. Zo meeteen even voor de inwendige mens wat regelen. Morgen weer verder en het weer schijnt morgen heel goed te worden.
Lieve groeten allemaal