castelnaudary-Grisolles - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu castelnaudary-Grisolles - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

castelnaudary-Grisolles

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

26 Mei 2013 | Frankrijk, Toulouse

Dag 30. Castelnaudary- Grisolles. 100km. Hele dag zon. Na Toulouse asfalt. Kaarsrecht.
Vanochtend mooi op pad. Zonnetje erbij. Kan niet stuk vandaag. De eerste 100 meter begon alweer lekker. Overzag de baggerbende en ben even een alternatieve route gevolgd om de fiets en mezelf wat schoon te houden. Na een km of 10 gaven ze aan Route byciclette de Canal du Midi. Zag er al wat wielrenners uitkomen dus ik dacht, als die met hun fietsen er over kunnen, moet het mij toch ook lukken. En ja hoor het was gedaan met de bagger. Tot Toulouse asfalt. Heerlijk. Bij een van de sluizen zag ik een ouwe Nederlandse politieboot. Effe checken. Ja hoor 2 ras Amsterdammers die de boot hier laten overwinteren en dan mooi de hele route een paar keer varen. Naar bordeaux en terug en naar Agde en terug. Heerlijk toch genieten voor die mensen. Wenste ze een fijne tocht. O ja ze gaven nog meer dat tot Bordeaux de fietspaden van asfalt zijn voorzien. Prettig om te weten. Je merkte dat het zondag was, want het leek wel of heel Toulouse op de fiets het Canal du Midi ging ontdekken. Ja die waren de laatste weken ook niet zo verwend met het mooie weer. Menige tas ( mijn bijnaam voor mensen met dubbele fietstassen) aan gehouden voor een babbel. Ach, zo hoor je nog eens wat. De een komt uit Spanje en gaat naar Nice, de ander uit Schotland en steekt over naar italie en anderen gewoon van Bordeaux naar Agde rijden. Gezellig even teuten in het Frans, Engels of Duits. In het centrum van Toulouse hield de canal du midi op en de route gaat over in canal du garonne. Heeft de midi nog het leuke met veel bochten en pittoreske dorpjes, bij het canal de garonne heb ze met een liniaal een streep getrokken van Toulouse naar Bordeaux. Een recht stuk kanaal. Afgewisseld door sluizen. Bij de sluizen staat aangegeven hoever het is naar de volgende sluis. Ook makkelijk. Geen dorpje aan het canal te vinden . Je moet echt bij de sluizen en bruggen kijken waar of je wat kan halen en hoever ligt het dorpje van de sluis of brug. Bij een van de bruggen maar gevraagd voor eten en overnachting. 300 meter vanaf de brug staat een restaurant/hotel. Ok. Was niet open dus. Wou net weggaan of er kwam iemand vragen wat ik wilde. Overnachting. Nou hij zei we zijn gesloten, maar een kamer heb ik nog wel. Je hoeft het bed niet op te maken, heb zelf een slaapzak. Voor een bingoprijsje was ik binnen. Na het opfrissen het dorp in gegaan voor wat eten. Een italiaan, altijd goed. Heerlijk zo bak vol spaghetti en een pilsje erbij. Morgenochtend eerst op zoek naar een supermarkt voor voorraad voor onderweg. Want er is weinig open en /of te krijgen onderweg. Sluizen dienen nu nog als sluizen en niet als zitplaats voor fietsers. Te vroeg in het seizoen nog en te slecht weer. Over slecht weer gesproken: morgen zon en buien. Voor dinsdag, woensdag en donderdag geven ze regen aan. Dus we zien wel weer hoe ik dat ga oplossen. Wordt niet baggeren. Gelukkig asfalt.
Groetjes allemaal en morgen weer fijn aan het werk een ieder.

• 26 Mei 2013 - 19:50

Diny:

Hoi Imre,

Je mag ook wel een keertje geluk hebben wat betreft de fietspaden, asfalt trapt een stuk lichter dan bagger.
    Jammer dat je toch weer regen krijgt, hoewel: eerst zien,dan geloven. Het is altijd nog beter dan hier (koud!!!!!)
    Geniet verder en doe voorzichtig.

Groetjes, Diny