Grisolles-Pont les Sable - Reisverslag uit Marmande, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Grisolles-Pont les Sable - Reisverslag uit Marmande, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Grisolles-Pont les Sable

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

27 Mei 2013 | Frankrijk, Marmande

Dag 31. Grisolles-Pont les sable. 160km meeste van de dag zon. Tegen regen aan. Lekker gefietst.
Om 8 uur van start gegaan. Lekker vroeg beginnen want met de middag zou er regen vallen. Dus alles wat ik voor die tijd kon fietsen was meegenomen. Nou de regen dreigde wel, maar viel niet. Makkelijk karren langs canal de garonne. Weinig volk, gewoon blik op oneindig en gaan. Na een km of 60 veel wandelaars. Een paar aangehouden en gesproken. Juist de Santiago de Compostella route ging hier deels over tot Agen. Net geen kalverstraat, maar wel leuk al die wandelaars. Onwijs veel fietsers tegengekomen die van Bordeaux naar Agde gingen fietsen. Wel even meegedeeld dat de laatste 40km zeer slecht waren. Had ik dus gehad. Ze gingen er rekening mee houden. Wel leuke gesprekken gehad met duitsers, schotten , nieuw zeelanders. Gewoon aanhouden en een praatje maken. Na 100km vloog er een tak tussen mijn voorspatbord. 2 klemmen afgebroken. Niet meer te repareren. Voorspatbord er afgehaald. Die vinden ze over 2 eeuwen daar wel weer ergens en vragen zich dan af: was dat nou???? Het fietsen ging overigens heel lekker. Flink kunnen doorjassen. Niet echt hard. Gewoon ontspannen doortrappen. De km’s vlogen als het ware onder je kont door. Na 150km toch maar eens proberen wat op te zoeken. Bij een van de grotere sluizen was een soort bureau voor tourisme. Of ze een goedkoop overnachtingadres wisten. Zij bellen. Ja hoor. 2km van de route. Hotel restaurant echter geen eten. Geen probleem. Ik zoeken, niet te vinden. Niet goed gekeken dus. Ik terug. Zij nog eens uitleggen. Aha…ooooo, daar. Tsja. Ik weer terug. Gevonden en aangemeld. Prima kamer met terras aan het water. Wie heb ut? Eten kan je aan de overkant zei ze, nadat ze me een biertje had gebracht. Van het huis. Ook goed een lekkere grimbergen. Nou naar de overkant. Restaurant. Ik naar binnen. Avez vou mange pour moi. Je kent een beetje Frans of niet. Oui, 13 euro. Ehhhhhh. 13 euro betaalds aan de baas. Krijg een kaartje mee. Gelukkig was er een nederlands trucker die mij even op weg hielp. Ja, een truckers restaurant. Gewoon aanschuiven aan de lege tafel naast de ander. Voor 13 euro je lijf voleten en voldrinken aan wijn. Geen tweede keer laten zeggen dus er stond een literfles rode wijn naast mijn bord. Kwamen ze met een teil vol soep aansjouwen voor de hele tafel. Iedereen opscheppen. Daarna naar buffet en je bord volscheppen. Lagge toch. Leuk gepraat met de trucker uit rijssen. Hij was al 10 dagen onderweg met laden, lossen, laden en weer lossen door heel europa met Zwaar Transport. Geweldig leuk etentje gehad zo. Afscheid genomen van de truckersvrienden en weer op het hotel aan. Morgen zien we wel weer verder. Weerbericht is niet best. Maar op de recht toe rechtaan paden gaat dat wel met een beetje regen. Ik groet jullie vanuit pont les sable

  • 27 Mei 2013 - 23:16

    Siem:

    Hallo Imre,

    als ik deze dag zo lees , is het alsof je voor de wind gaat!!
    Je komt nu in de buurt van Bordeaux en de wijnstreken bemerk ik. Misschien morgen even gaan wijnproeven als het toch slecht weer is ? Als je langs Cadillac gaat, daar hebben Hans en ik 4 jaar geleden gratis kunnen overnachten......in een psych.ziekenhuis !! Is geen aanrader, maar wel even een plaatsje .
    Veel succes voor morgen en vertrouw er op dat je morgen weer zo een goede hebt, gr. Siem

  • 28 Mei 2013 - 11:13

    Rina Bakker:

    Hi Imre

    We lezen iedere dag je geweldige verhalen en genieten ervan. Hopelijk wordt het weer nu ietsjes beter.

    Groetjes Dick en Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Marmande

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 63307

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: