pont-de-sable-bordeaux - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu pont-de-sable-bordeaux - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

pont-de-sable-bordeaux

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

28 Mei 2013 | Frankrijk, Bordeaux

Dag 32 . Pont-les-sable - Bordeaux. 100 km. Zon, wind en buien. Heel gezoek.
Vanochtend wakker worden en zie dat het regent. Even aan de mevrouw van het hotel laten weten dat ik om 09.00 uur maar aan het ontbijt ga. Zat in de overweging vandaag daar maar te blijven. Even naar het weerbeeld gekeken en zag dat het na 11 uur droog zal worden, wel bewolking en kans op buien. Het was zo half 10 dat de regen stopte en effe voor tienen zat ik op de fiets. 80 a 90 km ongeveer naar bordeaux. Het eerste stuk ging lekker tot het einde van het canal de Garonne. Daarna gaat het over in de garonne. Nergens wegwijzers te zien. Dus op gevoel een kant op. Gewoon het water in de gaten blijven houden. Al zeg ik het zelf, mijn richtingsgevoel heeft me vandaag niet in de steek gelaten. Met hier en daar vragen kreeg ik de bevestiging dat ik goed zat. Kwam nog door het plaatsje cadillc. Mijn vriend Simon heeft daar een gratis nacht gelogeerd in een psyiatrisch centrum, Had zeker weer wat uitgevreten. Nou heb nog effe nagevraagd. Ze hadden na hun nooit meer zulke leipoos gehad.. cadillac bekend als doorkomstplaats van de st.jacobsroute naar compostella. Een paar van mijn feestboekvrienden ( Kees en Margriet Mooij, Hans van Diepen en Siem Groot) zijn hier doorgereden op hun route. En toen. 19km voor Bordeaux op de D3119. Stoppen. Ongeluk gebeurt en niet zo zuinig ook. Of ik maar een andere route wilde pakken. Er waren doden bij gevallen. Ja, dan kan je er wel langs met de fiets, maar ze hadden het liever niet en dat snapte ik ook wel. Dus zelf je weg zoeken, beetje naar echts, stuk door, weer een beetje naar rechts, stuk door en ja hoor kwam weer op de D3119. Doe je goed Revers. Als oude verkenner moet je een beetje weten van navigeren weten.. Bij bordeaux begon de ellende eigenlijk. Zelf had ik het aardig ingeschat. De brug over en naar de andere kant. Maar hoe kom je daar met al die wegen en verboden voor fietsers. Zei de agent: de groene fietsroute nemen richting lacanou. Na die heeft me alleen van oost naar west gebracht en nog de bruggen niet over. Toch maar weer terug naar het water. Ha een brug. Ja alleen voor auto’s. Andere brug. Ook fantatstisch. Prima over de fietsen en toen nog een brug zoeken. Niet te vinden. Bij een bushokje even kijken hoe het moest. Lijn58 volgen. Ok. Over de busbaan toch eindelijk de brug over en bij de rotonde gelijk een feesthotel. All-in lowbudget hotel. Ja, zag de dames van plezier al met mannen binnenkomen. Weer wat anders. En ze hebben een suschibar. Aan mij niet besteed. Morgen richting Royan en dan de Atlantische kust langs, als het weer het toelaat.
Groetjes allemaal weer.

  • 28 Mei 2013 - 20:06

    Annelies:

    Gefeliciteerd met je zoon!!!!! Doeiiiiiiiiiiii

  • 28 Mei 2013 - 20:43

    Hans:

    Hallo Imre

    Volg je iedere dag en lees graag je verslagen . Cadillac komt mij inderdaad zeer bekend voor en heb daar ook in een cel geslapen. Fietsen binnen houden en de deur op slot doen. De volgende dag een heerlijk ontbijt pakket meegekregen. Veel fietsplezier verder......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 63315

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: