Bordeaux-Meschers - Reisverslag uit Meschers-sur-Gironde, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Bordeaux-Meschers - Reisverslag uit Meschers-sur-Gironde, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Bordeaux-Meschers

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

30 Mei 2013 | Frankrijk, Meschers-sur-Gironde

Dag 33. Bordeaux-Meschers. 105km, enkele druppels, veel donkere bewolking.
Wakker worden, naar buiten kijken. Droog. Mooi, Douchen, inpakken, eten en wegwezen. Zo ongeveer. Toch even de buitenwijken van Bordeaux uit zien te komen naar de volgende brug. Die over de Gironde. Daarna de route Vert nemen. Kon ook over een N-weg, die was korter, maar deze was mooi en super rustig. Weinig last gehad van auto’s en als er al auto’s langs kwamen rden ze te water. Hoor de achter mij de sirenes van de brandweer en politie. Dus even aan de kant. En ja hoor 10 minuten verder lag er een auto op zijn kant in de sloot. Inzittenden waren er al uit. Geen gewonden en of doden. Zijn achterruitenwisser stond nog aan. Afijn, ben maar doorgereden. Wat een overigens mooi stuk landschap. Heuvelend als Limburg. Dus klimmen en dalen. Maar prachtige en heel veel druivenvelden. En zo perfect in rij opgesteld. En overal zag je er mooie kasteeltjes bij. Deze velden zo heel erg mooi verzorgd. Netjes op rij, schoon er omheen, allemaal zelfde lengte. Keurig onderhouden. En dat ging zo’n 60 kilometer langs die velden. Echt een streek om er eens door te rijden met de auto en dan de wijnheren bezoeken. Lijkt me wel wat.Hel wat chateaux hebben meestal nog een plekkie voor de camper. Proeven en overnachten. O ja, doe proeverijen. Een bezocht omdat toch begon te druppelen en even pauze wilde. Hij was “ouvert” en bijna aan de weg. Ja voor verder dan 100 meter moet je bij mij niet aankomen. Dan rij ik door. Elke meter telt. Hij liet mij een glaasje proeven. Wat ik er van vond. Nou Karel: flamboyant wijntje, lekkere ribfluwelen afdronk . Beetje hoog in het eikenhout gelegen en heb je vorig jaar brand gehad? Dat proef je er dwars doorheen. Nou Karel kom volgend jaar wel terug voor een paar dozen. En denk er om, kurk er omgekeerd opzetten. Ik weer verder. De wind werd krachtiger naar mate ik dichter bij de Gironde en de kust kwam. Je rook als het ware de zee, maar dat bleek het riool te zijn, zeg maar het bruine kanaal dat langs de weg liep. Na 100km vond ik het welletjes en zocht een overnachting. O ja, bijna vergeten. Heb in het stadje Bourg het besluit genomen wat dingen terug te sturen. Eerst mijn route boekjes die ik niet meer nodig heb. Bijna 2 kilo. Kon net voor een mooie prijs mee. Na lang nadenken op de fiets heb ik ook maar besloten de tent alvast weer naar huis te sturen. Tsja, moet een keuze maken met een paar dingen. Het ontlasten van de bagagedrager en de vraag red ik dat nog met een tentje ergens op een camping. Alles overwogen en omdat ik toch haast over een dag of 20 wel thuis ben, loont het niet meer de moeite om ergens de tent op te zetten. Meeste campings staan leeg en hebben restaurant en kantine dicht. ’s Nachts is het nog te koud om in een tent te liggen. Het is helaas niet anders. Reis loopt ook iets anders dan gepland. Zou ongeveer 100 dagen op pad zijn. In mijn gedachte had ik al gerekend op 60 dagen, maar je weet onderweg nooit en dan is het zonde als je geen extra dagen heb. Er vallen ongeveer 10 dagen italie af en zo kom ik op 50 dagen. Heb er nu zo’n 30 gedaan. De afstand is nog ongeveer 1800km. Dus een kleine 20 dagen. Zie niet veel wijziging in het weerbeeld, dus de tent ook alvast retour huis. Tot zover de info. Ik zou zeggen groetjes allemaal weer.

  • 30 Mei 2013 - 20:35

    Anke:

    Ha Imre,
    Kom je op de terugweg eigenlijk weer langs de Bilt? ;-)
    Geniet er nog van, de tijd vliegt!
    Liefs van Anke en de mannen

  • 30 Mei 2013 - 20:55

    Joke Koek:

    Al zoveel km. gefietst en het enthousiasme straalt er nog steeds van af, geniet ook van de komende 1800 km. Toy,toy, toy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Meschers-sur-Gironde

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 63301

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: