Mescher-sur-Gironde-Chatelailon-Plage - Reisverslag uit Châtelaillon-Plage, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Mescher-sur-Gironde-Chatelailon-Plage - Reisverslag uit Châtelaillon-Plage, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Mescher-sur-Gironde-Chatelailon-Plage

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

31 Mei 2013 | Frankrijk, Châtelaillon-Plage

Dag 34. Meschers-sur-Gironde- Chatelailon-plage. 120km. Heel koud vanochtend. Later beter.
Op de fiets dwars door het dorp de boel verlaten. Oef, wat was het koud. Gelijk een paar dijenkletsers voor de kiezen in de vorm van kleine caubergjes. Lekker hoor en dan die afdalingen. Heel, heel, maar dan ook heel koud. Verlangde gelijk naar een warm bad. Gaat dit zo de hele dag??? Zat te rillen op de fiets. Fijn dat fietsen. Zo even een uurtje flink zitten balen. Niet lekker voelen, verkouden, afijn zo ging het effe. Na 10 uur brak de zon wat door en voelde de warmte op mijn rug. Heerlijk. IIk volg de route Velosys. Die van Royan naar Nantes. Gewoon de bordjes volgen. Niks aan de hand. Hier en daar slingerd de route door de bossen. Op gegeven moment dacht ik, ik ga weer terug. Ik rij tegen de zon in en die staat toch echt in het oosten. Was ook al drie keer het plaatsje “Rappel” tegen gekomen. Ik dacht, dit gaat niet goed. Maar ik kwam toch uit bij de brug waar ik wezen moest richting Marennes. Daar even de Mc Donald aangedaan al was het leek op de bestorming van de Bastille. Madam: de grootste hamburger die je kan bakken, de grootste cola die je kan schenken en geef die hele bak friet maar mee. Effe in de pauzestand, want door die bossen heerlijk in de luwte al rond 12 uur zo’n 60km op de teller. Gaat lekker. Daarna richting Rochefort. Das van die kaas met schimmel. Toch? Eerst 2 franse dames tegengekomen die de route vanaf Nantes deden. Waarschuwden mij voor een slecht stuk. Mijn dank is 80 keer merci beaucoup. Ben dus ook andere andere kant van het kanaal gaan rijden. Zag het begin stukje en dacht. Wordt hem niet. Na dat stuk een paar Nederlanders uit Bilthoven, die ook van Nantes naar Bayonne reden. Ik waarschuwde hen voor voor een slecht stuk. Zij mij dat ik na La rochelle de B-route maar moest nemen, want de a-route zal vol prut. 10km verder een stel uit Den haag. Zelfde verhaal. Na Rochefort maar eens kijken voor een overnachting. Ja, das nou vette pech. Dan rij je volgens de routebordjes ( heel makkelijk) en gewoon 20km door de polder. Geen huis, niks, nada te bekennen. Balen. Maar even vragen en ze wisten dat er hotels waren in het stadje Chattellion een paar hotels waren. Dis nog effe een 10km doorjassen. Windje tegen valt niet mee dan. Overigens hadden de anderen als een aantal dagen geprofiteerd van de wind mee. Een dag met windkracht 5. Lekker hoor. In het plaatsje aangekomen. Hee een IBIS. Ja meneer 100 euro voor een nacht. Of het niet goedkoper kon. Nou dat kwam in zijn woordenboek niet voor. Dus verder door het plaatsje gescharreld en ja daar was er een met een redelijke prijs. Dus geïnstalleerd. Straks ergens een hap scoren en morgen gaat de zon echt schijnen zeggen ze hier. Ik wacht het af. Groetjes allemaal en een fijn weekend toegewenst.

  • 31 Mei 2013 - 19:03

    Bert Hemrika:

    Veel plezier nog! Wij zaten vaak in La Tranche sur Mer,noordelijker van jou. Sterkte verder! Hopelijk zon en wind mee!!

  • 31 Mei 2013 - 19:48

    Annelies:

    Tja Imre, een baalstuk heb je er altijd wel tussen en zeker op zo`n lange route, waar de wegen niet altijd optimaal zijn. Maar de zon doet veel goed gelukkig en als ie dan ook maar wil schijnen......
    Maar je doet het hartstikke goed en verstandig!!!!! Doeiii, groetjes uit Harlingen

  • 31 Mei 2013 - 23:48

    Greta Dijkstra:

    Ik wil natuurlijk niet in herhaling vallen, maar je zult dat plaatsje Rappel nog wel vaker tegenkomen. De fransen zijn er gek op. In Lapland genieten de mensen van tropisch weer. Ik hoop, dat ze voor jou ook wat zon overlaten. Geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châtelaillon-Plage

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 63303

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: