Dag 35. Chattelaillon-plage-L’Aiguilon-sur-mer. - Reisverslag uit L'Aiguillon-sur-Mer, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 35. Chattelaillon-plage-L’Aiguilon-sur-mer. - Reisverslag uit L'Aiguillon-sur-Mer, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 35. Chattelaillon-plage-L’Aiguilon-sur-mer.

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

01 Juni 2013 | Frankrijk, L'Aiguillon-sur-Mer

Dag 35. Chattelaillon-plage-L’Aiguilon-sur-mer. 93km. Relaxt gereden. 28 graadjes.
Vanuit vertrek gelijk de wind op kop. Lekker inkomen zo. Dus de versnelling op stand klein. Niet te veel douwen tegen de trappers en de fiets het werk laten doen. Veel polderwerk gehad vandaag en de alternatieve route genomen langs de kust i.p.v. over de slechte paden in het binnenland. Bij Rochelle binnengekomen vind je een stad met veel historie. Grote burchten die de watertoegang tot de stad bewaken. Snap nu ook waarom Piet Hein daar niet naar binnenkwam. Even naar het bureau voor Tourisme om te vragen waar de alternatieve route van de Velosys begint. Ik op mijn beste Frans wat lopen brabbelen, zegt die mevrouw: En nu de vraag in het nederlands. Verrek zeg, lekker.. Ze heeft me prima geholpen. Kreeg een plattegrondje mee en waar de route begon. Veel plezier nog met de terugreis ze zei. Altijd leuk weer even een Nederlandse op vreemde bodem te spreken. Mooi de route op en inderdaad fantastische wegen om op te rijden. Prima asfaltlaagje. Eigenlijk jammer dat ik gister Fort Boyard niet heb gezien. Zag wel de borden op de snelweg, maar kon er zelf niet bij komen. Een dorpje. Even een kleine pauze voor wat drinken. Nou die Tabac-snack-glace-PMU-Bar zaak leeft goed van de gokklandizie. Mag ik ook nog een witte magnum. Nou die hebben ze lang lopen zoeken. Volgens mij was die 80 jaar geleden al ingevroren. Afijn, je doet het er mee. Zo tegen 3-en had ik iets van: de volgende badplaats is de stop voor mij. Bij een rotonde zag ik gelijk waar de alternatieve route ophield en de originele route verder ging. Mooi punt en er stond een hotel. Prima de lux. Mooi ingecheckt, mezelf en de kleren gewassen en daarna mooi even een terrasje pakken en wat het plaatsje in wandelen. Heerlijk dagje zo gehad. Morgen weer verder de Vendee in. En we zien wel weer. Wordt hier tegen de 30graadjes. Mouwloos shirtje aan en insmeren. Groetjes allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, L'Aiguillon-sur-Mer

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 63318

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: