Dag 39 Redon-Betton - Reisverslag uit Betton, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 39 Redon-Betton - Reisverslag uit Betton, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 39 Redon-Betton

Blijf op de hoogte en volg Imre

05 Juni 2013 | Frankrijk, Betton

Dag 39 Redon-Betton. 27 graden. 127 op teller, werkelijk 110. Wegen slecht.
Ja laat het thuisfront er maar eens goed voor zitten. Ben altijd een beetje trots op mijn oriëntatievermogen en weinig verkeerd rijden. Nou, thuisfront houd je buik maar vast van het lachen. Mag hoor. Om 8 uur vertrokken en canal de vilaine opgezocht. Ging prima. Na 4 kilometer bordje rechtdoor ipv langs canal. Bordjes blijven volgen. Heuveltje op, heuveltje af en ja hoor stond na 17 kilometer weer in de straat van de kebab zaak van gisteravond. Gewoon voor jan met de korte achternaam gereden. Half 10 geen klap verder. Gloeiende gloeiende ( heb er van alles bij gescholden). Weer langs canal weer bij bordje, maar nu toch weer het gevoel en niet het gemak laten spreken en toch langs canal. En dat was het dan. 1 zo’n luizig bordje. Verder gewoon het canal blijven volgen tot Rennes. Nou dat is een pittig eindje hoor. 90 kilometer lang dus. En mooie wegen ho maar. 95% onverhard. 5% asfalt. En dat onverhard bestaat uit kleiwegen, gelukkig droog maar wel veel kuilen, grintpaden met scherpe stenen, gravelpaden met net gestrooid fijn gravel zodat je vast liep, tractor paden waar je het gras eigenlijk nog moest maaien. Afijn we zijn er gekomen. Onderweg een fransman ontmoet op weg naar bordeaux, 2 dames uit Schotland die weer op weg terug waren, dus ingehaald. Die hadden echt de zomer in hun hoofd en reden strapless. Nou di e ene had een behoorlijke boezem en dacht: mevrouw 2 kuilen en de boel ligt op je heupen. Wil ik niet zien en ben er snel langs gereden na een praatje te hebben gemaakt. Had gister gelukkig al inkopen gedaan voor onderweg. Drinken, banaen , koek en marsen, want er was weinig onderweg te beleven. Bij rennes canal blijven volgen en dat loodsde met door Rennes. Een allejezus drukke stad, dus zo snel mogelijk er doorheen kachelen. Na een km of 10 dorpje gevonden. Ingecheckt bij zo’n formule hotel. Eten voor 10 euro met alles er op en aan. Scheelt me een loopje naar het dorp. Was best wel vermoeiend het rijden vandaag. Je moet om alle kuilen heen laveren en je paadje zoeken waar los grind e.d. ligt. Dus heel veel naar de weg kijken. Voor Rennes en na Rennes was het overigens keurig glad gestreken de weg. Dat bleek ook aan de hoeveelheid lopers, fietsers en wandelaars. Morgen canal weer opzoeken en verder. Stuk volgen en daarna afslag naar Saint Mont Michel. We zien wel weer. Groetjes allemaal

P.S> Sjaak en Truus, zet het bier maar koud, voor de kermis ben ik thuis.